رامبد جوان، مجری خندانندهشو را معرفی کرد
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۸۸۵۷
به گزارش آخرین نيوز به نقل از تسنیم، در بسته خبری امروز رادیو و تلویزیون، خبرهایی همچون مجری «خندانندهشو3»، برنامه ویژه یلدایی پرستیوی و رادیو نمایش و تجلیل صداوسیما از نویسنده تاریخ شفاهی انقلاب بههمراه جزئیات در ادامه آمده است:
امیرعلی نبویان مجری «خندانندهشو3»
فصل تازه «خندانندهشو»، مسابقه استندآپ کمدی برنامه «خندوانه»، همزمان با شب یلدا افتتاح میشود و حسن معجونی، امیرمهدی ژوله و رامبد جوان داوری اجراها را بهعهده دارند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در مرحله اول «خندانندهشو3» بیست شرکتکننده در گروههای پنجنفره با یکدیگر رقابت میکنند و براساس رأی داوران از هر گروه یک نفر با رأی مستقیم داوران و سه نفر به مرحله رأی مردمی میروند و یک نفر نیز حذف میشود.
در نهایت رأیهای مردم و تماشاگران برنامه مشخص میکند از بین 12 شرکتکننده، چهکسانی با رأی مردمی به مرحله دوم راه پیدا میکنند.
«خندوانه» از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 23 در شبکه نسیم روی آنتن میرود.
شب یلدا و انار ایرانی در برنامه «ایران» پرستیوی
برنامه «ایران» شبکه پرستیوی در آستانه شب یلدا به فلسفه و رسوم این شب و معرفی انار ایرانی میپردازد.
موضوع بخش اول برنامه «ایران» به گزارشگری هدی لزگی به بررسی شب یلدا، بهعنوان بزرگترین شب سال و آداب و رسوم این شب میان ایرانیان اختصاص دارد. شب یلدا یکی از کهنترین جشنهای ایران محسوب میشود که خانوادههای ایرانی در این شب دور هم گرد میآیند و تا پاسی از شب را بیدار میمانند.
خوردن تنقلات، شاهنامهخوانی و تفأل به دیوان حافظ از جمله رسوم رایج این شب است که در این برنامه به آنها پرداخته میشود.
گیسو میشااحمدی گزارشگر «ایران» نیز در بخش دوم این برنامه به معرفی میوه انار بهعنوان یکی از میوههای پاییزی و زمستانی میپردازد. انار میوه بومی ایران است و باغداران ایران با تولید سالانه 800 هزار تن، رکورددار تولید انار در دنیا هستند.
برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17 بهوقت تهران از شبکه پرس تیوی پخش میشود و تکرار آن روز سهشنبه ساعت 14:00، چهارشنبه ساعت 19:00، پنجشنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن میرود.
6 ساعت برنامه یلدایی در یک شبکه
ویژهبرنامه «شوگار»، همزمان با فرا رسیدن شب یلدا از آنتن شبکه رادیویی نمایش در مدت زمان 6 ساعت پخش میشود.
مارال دوستی ـ سردبیر، تهیهکننده و نویسنده این برنامه رادیویی ـ گفت: «شوگار» واژهای کاملاً پارسی است، در واقع پارسیزبانان از روز تا شب را «روزگار» و از شب تا صبح را «شوگار» میگویند که البته از شوگار بسیار کم استفاده میشود اما میان اقوام لر و بختیاری همچنان متداول است.
وی افزود: برای ما بسیار مهم بود که برنامه شب یلدا را بهدرستی از جنبههایی به مردم معرفی کنیم که به آن توجه نکردهاند برای همین در ابتدا از نام برنامه شروع کردیم.
دوستی ادامه داد: «شوگار» با محوریت موضوعی یلدا و عشق با شرکت مهمانان حضوری و تلفنی از تالار رودکی بهروی آنتن رادیو نمایش میرود و مجید واشقانی و نیما رییسی این برنامه را اجرا میکنند که من نیز گاهی در اجرا همراهیشان میکنم.
او درباره ویژگی برنامه اینطور ادامه داد: اجرای قطعات زنده در برنامه از شگفتیهای برنامه خواهد بود. در این برنامه مهمانان حضوری و تلفنی از عشق و قصهها برای مردم خواهند گفت. طبیعی است که از سینما و نمایش دور نخواهیم شد.
تهیهکننده رادیو نمایش تأکید کرد: نمایشی موزیکال در این برنامه پخش میشود که درباره شخصیتهای یک کتاب است که قطعاتی را محسن بهرامی، نازنین مهیمنی، امیر زندهدلان، معصومه عزیزمحمدی، سعید سلطانی، معصومه نورزاد، علی جعفری، احسان پیرولیان، مهسا محمودی و فاطمه حدادی به نوازندگی و سرپرستی داریوش شهبازی و صدابرداری علی حاجینوروزی در آن بازخوانی کردهاند.
دوستی در پایان گفت: همچنین این برنامه برای ناشنوایان نیز آماده شده است. شوگار از ساعت 20 روز سهشنبه تا ساعت 2 بامداد روز چهارشنبه بهصورت زنده از رادیو نمایش پخش میشود.
این برنامه کاری است از گروه برنامههای مستند و ترکیبی ـ نمایشی رادیو نمایش.
منبع: آخرین نیوز
کلیدواژه: رادیو نمایش پخش می شود شنبه ساعت پرس تی شب یلدا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«برمودا» همه رازها را افشا میکند حتی راز آقای مجری!
روزهایی که حرف از پناهندگی کامران نجفزاده به گوش میرسید پای گمانهزنیهای رسانهای برنامهای تلویزیونی با اجرای او به میان آمد. حالا او در «به وقت پیدا شدن» راز سر به مُهر خود را نیز افشا کرد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «برمودا» با شعار به وقت پیدا شدن از آخرین روز دیماه سر از شبکه نسیم درآورد. شاید برای کسانی که همواره این نکته را در فضایمجازی مطرح میکردند «کامران نجفزاده» در آمریکا پناهنده شده، حضور او روی آنتن شبکه نسیم با یک برنامه گفتوگومحور تعجببرانگیز بود.
اما این لازمه «برموداست» که پرده از راز مگوی شخصیتها برمیدارد. از خود مجری شروع کرد که دیگر نیاز نبود نجفزاده بگوید این همه خبر و جوّسازی رسانهای بود؛ مثلاً من هیچوقت به فکرِ مهاجرت از ایران نبودم چه برسد به پناهندگی!
شاید نکته جالب این برنامه همین صراحتها باشد که میهمانان دیگر پاسخهای تکراری ندهند به سؤالاتی که شاید گهگاه در برخی برنامهها شنیده باشیم. اینجا همه از چیزهایی میگویند که تاکنون نگفتهاند. جذابیت برنامه هم در همینجاست. شاید به همین دلیل باشد این برنامه رقیب «مهمانی» ایرج طهماسب است.
سریالهای جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشتپا و رویانشاید میتوان به این نکته اشاره کرد که تغییر مسیر کامران نجفزاده از خبرنگاری به سمت اجرای یک برنامه تاکشو تصمیم درستی بوده است. اگرچه برخی در همان ابتدا میگفتند ایکاش نجفزاده با یک تاکشوی هاردتاک یا به عبارتی یک برنامه گفتوگومحور صرفاً سیاسی و اجتماعی با سؤالات چالشی به تلویزیون برمیگشت.
مخاطب با شنیدن نامِ «برمودا» و اجرای نجفزاده ابتدا تصور میکرد، میهمانان با چالشهایی که مجری و تیم برنامه ایجاد می کنند، غرق و قربانی میشوند، به ویژه در دورهای که در برخی برنامهها، جنجال و مچ گیری بر اصل گفتوگو ارجحیت دارد.
اما تجربه «برمودا» این نکته را نشان میدهد مخاطب امروز به برنامههای گفتوگومحور سرگرمکننده نیاز دارد. یعنی میتوان برنامهای سیاسی و اجتماعی طراحی کرد و میهمانانی هم داشت اما هم چالش در آن برنامه ایجاد شود و هم فضایِ سرگرمکنندهای برای مخاطب به ارمغان آورد. با پخش برنامه، مخاطبان دریافتند که میهمانان، فرصت بیان حرفها و نظرات مختلفی دارند و مهمتر اینکه تحلیل اشتباه دیگران درباره خود را نیز اصلاح میکنند.
چنین اتفاقی در قالب سؤالات مجری و گروه نویسندگان رخ میدهد و آنها مسیر مصاحبه را طوری طراحی میکنند که بخش زیادی از پرسشها رفتار، گفتار و طرز تفکر میهمان را نشانه میرود. با این حساب «برمودا» بیش از آن که در پی چالش باشد، زمینهای مناسب را برای «گفتوگوی با احترام» فراهم میکند.
پرسیدن سوالات خندهدار یا به اصطلاح فان توسط مجری از میهمانان در زمان انجام مصاحبه و چاپ صفحه اول روزنامه با عکس و تیتر میهمان در پایان برنامه، سبب شده است تا مخاطبان عام شبکه نسیم، تا پایان برمودا را دنبال کنند.
دعوت از چهرههای مختلف سیاسی، ورزشی، هنری و غیره با هر گرایش و عقیدهای، یکی دیگر از امتیازهای برنامه برمودا است؛ برنامه برمودا در زمانهای مختلف از گرایشهای مختلف میهمان دعوت میکند تا مخاطب تنوع در برنامهسازی و محدود نبودن آن را حس کند.
ناگفته نماند پیشینه مطبوعاتی و ژورنالیستی کامران نجفزاده نیز به کمک برنامه برمودا آمده و سبب شده است، مخاطب گفتوگوهای متفاوتی را ببیند که خبری از سوالات تکراری و کلیشهای نیست.
کامران نجفزاده که با گزارش هایی در بخش خبری 20:30 شبکه دوم سیما، نامی برای خود دست و پا کرد و سپس به عنوان خبرنگار صدا و سیما به آمریکا اعزام شد، با همان بیان و ارائه ژورنالیستی و ایهامها و استعارههای فراوان، میهمان را پای گفتوگو مینشاند.
مجموعه این عوامل سبب شده است، تا برنامه برمودا یکی از برنامه های موفق صدا وسیما در این ایام لقب بگیرد.
اگرچه برخی در این میان شاید به انتقاد از این برنامه، آن را یک برنامه تقلیدی از نوع خارجی و به نوعی مشابهسازی فرض کنند اما همین که تولیدکنندگان چنین برنامهای جرأت کردهاند که برنامهای با حال و هوای جدید و نه صرفاً چالشی بلکه یک برنامه گفتوگومحور صادقانه و بدون پرده را با شخصیتها و میهمانان برنامه تولید کنند خود جای قدردانی دارد.
چرا که یک بدعت و نوآوری در نوع برنامهسازی در صداوسیما به شمار میرود که در کمتر برنامه تلویزیونی گفتوگومحور تاکنون شاهد آن بودهایم و درواقع از این منظر قابل تأمل و تفکر است. اگرچه در فواصل برنامه کامران نجفزاده به عنوان مجری سعی می کند که با میهمان برنامه و با اطلاعاتی که از وی دارد او را غافلگیر کند.
نگاهی به برنامه رمضانی شبکه افق با کارشناس «وقت سحر»اما صحبتهای بدون پرده و کمحاشیه باعث میشود که میهمان برنامه خودرا غریبه حس نکند و به راحتی وارد یک گفتوگوی صمیمی شود و حتی در برخی موارد حرفهای ناگفتهای را هم بر زبان میآورد که برای مخاطب تازگی دارد. شاید در کنار مجری و ویترین اصلی برنامه، اگر کسی «برمودا» را ببیند و نگاهی به تیتراژ بیندازد، نامهای آشنایی چون محمدرضا شهیدیفر و محسن نجفیسولاری به چشم میخورد که به نظر میرسد قطعاً نقش مهمی داشتند.
لازم است تلویزیون در عصر کنونی به جایِ دعوت از میهمانان تکراری و طراحی پرسش و پاسخهای تکراری و کلیشهای، با خلاقیت و نوآوری به فکرِ ساخت برنامههایی برود که سرگرمکننده باشند. حتی اگر قرار است گفتوگومحور و چالشی باشند.
در میانِ این همه رئالیتیشو که معلوم نیست چرا آنقدر زیادهستند، میتوان برنامههای گفتوگومحور اندیشهای درست و عمیق مثلِ کار جدید رضا درستکار در شبکه نمایشخانگی که ایام ماه رمضان و پس از آن بازدیدکنندههای بسیاری دارد، طراحی کرد.
یا «برمودا» کامران نجفزاده توانست در این فضا خوب دیده شود. حتی مسابقهها و برنامههای دیگری طراحی شوند که همه یک دفعه به شکل مافیا درنیایند و یا پدرخواندههایی که یک به یک با رنگ و لعاب میآیند و میروند و اتفاقی هم برای آنها نمیافتد.
امروز مخاطب حتماً بیننده برنامههایی میشود که خلاقیت و نوآوری را در آنها ببیند نه اینکه شاهد و ناظر برنامههایی باشد که علاوه بر کپی و تقلید پررنگ، همهچیز را چند سال قبل در برنامهای دیگر دیده باشد. حتماً «خندوانه» و «دورهمی» و امثالهم بدون استفاده از خلاقیت و نوآوری دیده نمیشوند همچنان که مهران مدیری برای بازگشت با یک برنامه سراغِ اتفاقی جدید به نام «اسکار» رفت.
انتهای پیام/